Školní poradenské pracoviště
Výchovné poradkyně, metodici prevence.
Školní psycholog, krizový intervent
PhDr. Petr Krohe |
tel. 603 482 283 |
Konzultační hodiny: každý čtvrtek a pátek
|
Telefonicky možno kdykoliv |
Výchovné poradkyně
Gymnázium |
Mgr. Jarmila Kratochvílová
|
Konzultační hodiny: pondělí 8:00 – 11:00 h |
Po osobní nebo telefonické domluvě (731 128 454) kdykoliv |
Obchodní akademie |
Ing. Pavla Marešová |
Konzultační hodiny: středa od 14:00 – 15:00 h |
Po osobní nebo telefonické domluvě (728 98 99 98) kdykoliv |
Metodik prevence
Gymnázium |
Mgr. Martin Dvořák |
Po osobní nebo telefonické (565 301 948) domluvě kdykoliv |
Obchodní akademie |
Mgr. Vít Fišar |
Po osobní nebo telefonické (565 301 722) domluvě kdykoliv |
Náplň práce jednotlivých pracovníků ŠPP
Náplň práce školního psychologa:
- individuální práce se žáky a studenty (pomoc a podpora při osobních a školních obtížích)
- informační, konzultační a poradenská činnost pro rodiče a pedagogy
- krizová intervence v případě akutní, psychicky náročné situace
- práce s třídním kolektivem (depistáž, podpora pozitivního třídního klimatu a zdravých vztahů ve třídě)
Studenti mohou školního psychologa navštívit, pokud se necítí dobře, prožívají obavy, nejistoty a potřebují si promluvit např. o potížích ve studiu, doma, ve vztazích s kamarády, spolužáky a blízkými lidmi.
Školní psycholog může podpořit třídy, když se nově utváří kolektiv, v péči o zdravé vztahy a příjemnou atmosféru, může být průvodcem při řešení konfliktů a zvládání těžkostí.
Rodičům a zákonným zástupcům je školní psycholog k dispozici, pokud si chtějí promluvit o studijních obtížích či problémech v oblasti chování; v případě, že má jejich dítě starost; v situacích, které jsou pro rodinu těžké.
Pedagogové se mohou na školního psychologa obrátit, když potřebují podpořit v komunikaci se studenty a rodiči; v případě řešení výchovných problémů studentů a vztahových problémů ve třídách; v situaci, kdy mají o studenty starost.
Výchovné poradkyně
Poradenská, metodická a informační činnost:
- individuální konzultace s žáky nejen maturitního ročníku
- poradenství při výběru seminářů ve vztahu k volbě povolání
- koordinace činností kariérového poradenství na škole – prezentace vysokých škol, setkání s absolventy, exkurze, veletrh pomaturitního vzdělávání
- zajištění profilových testů, výběr oboru VŠ, zaměstnání
- spolupráce s třídními učiteli
- poskytování konzultací zákonným zástupcům ohledně budoucí kariéry žáků
- kontakt s výchovnými poradci z jiných škol, konzultace a předání zkušeností z volby povolání
- činnost s maturanty - administrativa přihlášky, odvolání, žádosti o přijetí bez přijímacích zkouše
2. | Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané |
- evidence žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
- spolupráce s pedagogickými pracovníky, zákonnými zástupci při vytváření plánů pedagogické odpory a individuálních vzdělávacích plánů
- spolupráce s pedagogickými pracovníky při vyhodnocování podpůrných opatření
- poskytování informací o úpravě podmínek přijímaní ke střednímu vzdělávání uchazečů se speciálními vzdělávacími potřebami a uzpůsobování podmínek pro konání maturitní zkoušky
- komunikace se školskými poradenskými zařízeními
- práce s nadanými žáky - vyhledávání nabídek stáží, soutěží podporujících nadané žáky, doporučující dopisy na odborné stáže a studium v zahraničí
- shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů
3. | Výchovně-vzdělávací činnost |
- individuální konzultace s žáky – styly učení, řešení krizových situací, řešení výchovných problémů žáků
- individuální konzultace s rodiči – zejména řešení studijních a výchovných problémů žáků
- spolupráce s metodikem prevence při řešení krizových situací
4. | Koordinační a jiné činnosti |
- spolupráce na organizaci a tvorbě adaptačních programů
- účast na poradách školy a školských poradenských zařízení (PPP Pelhřimov)
- zvyšování odborných znalostí samostudiem a účastí na vzdělávacích akcích
- zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence, kariérového rozhodování žáků pedagogickým pracovníkům školy
- vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření
Metodik prevence
- koordinuje tvorbu, zajišťuje organizační stránku a kontroluje realizaci minimálního preventivního programu,
- ve spolupráci s vedením školy připravuje vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů,
- metodicky pomáhá pedagogickému sboru v oblasti prevence sociálně patologických jevů,
- vyhledává a provádí orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování; poskytuje poradenské služby těmto žákům a jejich zákonným zástupcům,
- spolupracuje s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd,
- ve spolupráci s vedením školy a výchovnou poradkyní zajišťuje krizovou intervenci v rámci prevence,
- zajišťuje a předává odborné informace o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
- zajišťuje spolupráci s ostatními organizacemi - OSPOD, Policie ČR, Linky bezpečí, právní poradenství, …
- vede a průběžné aktualizuje databázi spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů